WYJĄTKOWE PREMIERY NA NATIONAL GEOGRAPHIC

Lutowe premiery kanału National Geographic to połączenie świetnej rozrywki ze sporą dozą nauki. W programie widzowie „Pułapki umysłu” wraz z celebrytami będą mogli rozwiązywać zagadki, wykonywać niełatwe zadania i eksperymenty. Przekonają się też, jak łatwo jest oszukać mózg. Oprócz tego, wybiorą się na kolejną „Wyprawę na dno”, podczas której poznają nowe historyczne ciekawostki i zajrzą w głębiny, w poszukiwaniu zapomnianych wraków i innych tajemniczych śladów przeszłości.

Jednak luty na kanale National Geographic to przede wszystkim premiera nominowanego do Oscara filmu „The Cave: szpital w ogniu”, który został okrzyknięty jednym z najlepszych filmów roku przez recenzentów „The New York Times”, „Los Angeles Times” i „The Washington Post”.

THE CAVE: SZPITAL W OGNIU

Premiera w niedzielę 16 lutego o godz. 21:00

Reżyserem dokumentu „The Cave: szpital w ogniu” jest dwukrotnie nominowany do Nagrody Akademii Filmowej reżyser Feras Fayyard („Ostatni w Aleppo”). Jego najnowsza produkcja jest przejmującym studium kobiecej odwagi, wytrwałości i solidarności. Tytułowa jaskinia (The Cave) to nazwa nadana przez okolicznych mieszkańców podziemnemu szpitalowi w Ghucie, w którym ludność cywilna z ogarniętej wojną Syrii znajduje nadzieję i bezpieczne schronienie. Kierująca nim lekarz pediatra dr Amani Ballour oraz jej współpracownice Samahar i dr Alaa pracują ramię w ramię z mężczyznami, ratując ludzkie życie. Nie byłoby to możliwe w opresyjnej, patriarchalnej kulturze, jaką syryjski reżim narzucił na powierzchni ziemi.

PUŁAPKI UMYSŁU

Premiery we wtorki od 4 lutego o godz. 21:00

Na ekrany powraca nominowany do nagród Emmy program „Pułapki umysłu”, a wraz z nim osiem odcinków wypełnionych naukowymi sztuczkami i eksperymentami. Popularny program kanału National Geographic zaskoczy w tym sezonie zupełnie nową formułą. Widzowie będą mogli rozwiązywać zadania wraz z gośćmi programu: popularnymi aktorami, sportowcami i muzykami (m.in. Rebel Wilson, Jack Black i Kristen Bell). Program pokaże niesamowitą moc umysłów poprzez zabawne interaktywne gry, iluzje i eksperymenty społeczne. Widzowie oglądający program w domach mogą również uczestniczyć w zadaniach i porównać swoje zdolności umysłowe z możliwościami celebrytów.

WYPRAWA NA DNO

Premiery w niedziele od 9 lutego o godz. 14:00

Dzięki „Wyprawie na dno” widzowie mają okazję zanurkować w nieznane. Wyruszą w prawdziwie epicką podróż z niezwykle oryginalną serią, która przenosi podwodną przygodę i naukę o Ziemi w zupełnie nowe rejony. Ambitne poszukiwania, zaawansowane badania naukowe i innowacyjna technologia pomogą ujawnić ukryte rozwiązania najbardziej niesamowitych podwodnych zagadek. W premierowych odcinkach twórcy programu spróbują odkryć sekrety Loch Ness oraz przenalizować, jak doszło do tragicznych wydarzeń w tajskiej jaskini i co doprowadziło do szczęśliwego finału.

National Geographic przyciąga męską widownię (aż 64% widzów kanału to mężczyźni) i jest doskonale dopasowany do jakościowych grup widzów (AFF = 328 M20-59 500K+, AFF = 253 M30-59 3500+). Dodatkowo udziały kanału w czwartym kwartale 2019 roku wzrosły o ponad 23% w atrakcyjnej grupie męskiej z miast (M25-54 50K+) w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim.

Dane: NAM, Q4 2019 vs. Q4 2018, SHR%, AFF vs. A16-49, ADH%, DayParts.