TVN ulubioną stacją Polaków

TVN został uznany za najchętniej oglądaną i najbardziej cenioną stację, posiadającą najlepszą wśród konkurentów ofertę programową i potencjał kreowania trendów na krajowym rynku telewizyjnym w badaniu wizerunku marek kanałów telewizyjnych przeprowadzonym jesienią tego roku przez Interpublic Group of Companies (IPG) Mediabrands Sciences.

TVN był też najczęściej wskazywany przez badanych jako ich ulubiony – wymieniali go blisko dwa razy częściej (32,9% odpowiedzi) niż figurujący na następnej pozycji w zestawieniu kanał Discovery (11% wskazań). Na kolejnym miejscu znalazł się Polsat ze wskazaniem 9%, a kanały telewizji publicznej TVP1 i TVP2 uzyskały odpowiednio tylko 3,2% i 2,9%.

 

Marek Szafarz, Dyrektor Działu Marketingu TVN, komentując wyniki uzyskane przez stację powiedział: „TVN ma od wielu lat pozycję lidera na polskim rynku telewizyjnym. Świetne wyniki w cytowanym badaniu wizerunku marek telewizyjnych to potwierdzają. Widzowie doceniają naszą atrakcyjną i innowacyjną ramówkę, a my konsekwentnie badamy ich oczekiwania, śledzimy preferencje, gusty i aspiracje”.

Również pod względem atrakcyjności i innowacyjności ramówki, jakości nadawanych programów i towarzyszącej im oprawy graficznej, a także antenowej obecności ulubionych gwiazd TVN  wyprzedził pozostałe duże stacje ogólnopolskie (Polsat, TVP1, TVP2).

Badanie potwierdziło, iż stacja TVN odgrywa ważną rolę w kreowaniu i popularyzacji nowych trendów, jak choćby moda na gotowanie i doskonalenie umiejętności wokalnych czy fascynacja tańcem, do których z pewnością przyczyniła się popularność flagowych TVN-owskich produkcji („Masterchef”, „Kuchenne rewolucje”, „Ugotowani”, „Taniec z gwiazdami”, „You Can Dance – Po prostu tańcz!”, „X-Factor”). O tym, iż widzowie dostrzegają prekursorską rolę TVN w kształtowaniu ramówek telewizyjnych świadczy fakt, że aż 76,5% uczestników badania wskazało, iż stacja jako pierwsza wprowadza do oferty najpopularniejsze na świecie programy. Po szczycie popularności w TVN dany trend znajduje później kontynuację na antenie stacji konkurencyjnych w postaci formatów zbliżonych do produkcji TVN („Top Chef”, „Got to Dance”,  „Must Be the Music”, „Bitwa na głosy”, „The Voice of Poland”).

 

Respondenci uznali również, że reklamy emitowane w TVN są bardziej zachęcające do zakupu, niż reklamy w innych stacjach TV.

Badaniem objęto 20 ogólnopolskich stacji telewizyjnych o najwyższym udziale w rynku oglądalności od września do połowy października 2013, bez stacji dziecięcych. W ocenie poszczególnych kategorii brano pod uwagę wyłącznie odpowiedzi osób deklarujących oglądanie wskazanych stacji.

 

Badanie: IPG Mediabrands Sciences, CAWI, 30.10-05.11.2013, grupa badana: wszyscy 16-54, miasta 20 tys+, N=340.

Dodatkowych informacji udziela:

Monika Reszka
Menedżer ds. Rozwoju Produktu Reklamowego
e-mail: m.reszka@tvn.pl