TVN - „UWAGA!" NIE ZWALNIA TEMPA - PREMIEROWE ODCINKI PRZEZ CAŁE WAKACJE

Magazyn interwencyjny "Uwaga!" TVN nie zwalnia tempa - premierowe odcinki będą przez całe wakacje, a redakcja uruchamia nową platformę kontaktu z widzami w social mediach - #tematdlauwagi.

W lipcu i sierpniu program będzie niezmiennie emitowany na antenie TVN, bez przerwy wakacyjnej. Codziennie o 19.50 Zbigniew Łuczyński i Tomasz Kubat przedstawią reportaże z całej Polski. Co więcej, od lipca widzowie i internauci będą mieli nową możliwość zgłaszanie tematów do redakcji - za pomocą mediów społecznościowych, z poziomu własnego profilu z użyciem hashtagów #tematdlauwagi.

- Chcemy wykorzystać potencjał i siłę mediów społecznościowych w zakresie dzielenia się treścią. Nie wszyscy wysyłają swoje zgłoszenia do mediów, ale często dzielą się różnymi informacjami publicznie ze swoimi znajomymi. Jednocześnie przyjęło się mówić w różnych sytuacjach, że coś jest „tematem dla Uwagi". Warto zatem te dwie rzeczy wykorzystać i przekuć na łatwy i dostępnych dla wszystkich sposób komunikacji z redakcją programu UWAGA! TVN. Bez logowania, zakładania konta, po prostu czysta informacja na wallu dostępna jednocześnie dla znajomych i dla nas - mówi Zbigniew Łuczyński, współprowadzący program.

Akcja zakłada monitorowanie sieci realtime pod kątem użycia hashtagów #tematdlauwagi.

Na potrzeby programu UWAGA! przygotowano widget, który będzie dostępny na stronie internetowej. Będą do niego  trafiać treści wideo, zdjęcia i informacje od widzów umieszczane przez nich na  profilach społecznościowych (m.in. Twitter, Facebook, Instagram). Wystarczy, by wpis miał ustawienia publiczne, czyli widoczne dla wszystkich, i był otagowany #tematdlauwagi. Bez konieczności zakładania konta i logowania.

Wyszukana treść, zanim trafi do widget-u na stronie www, będzie premoderowana. W ten sposób zabezpieczamy się przed tzw. treściami niedozwolonymi. Alerty opublikowane przez widzów na ich profilach, mogą zostać pokazane w programie lub posłużyć jako wstęp do dokumentacji tematu i przygotowania reportażu.

Pomysł ten jest oparty na udanej akcji z hashtagiem #niejesteśsam z grudnia 2014 r. realizowanej w ramach świątecznej akcji Fundacji TVN i UWAGI!. Redakcja zaprosiła użytkowników sieci, aby promowali pomaganie podopiecznym poprzez dodawania na swoich profilach w mediach społecznościowych zdjęć z tagami #niesjeteśsam i #fundacjatvn. Wszystkie otagowane w ten sposób zdjęcia, które zostały opublikowane ze statusem publicznym, można było zobaczyć na stronie uwaga.tvn.pl oraz profilu programu na Facebooku.

- Akcja jest prawdopodobnie pierwszą tego typu przeprowadzoną przez organizację charytatywną, co w zestawieniu ze świetnymi wynikami ilościowymi daje tym większą satysfakcję. Zmoderowaliśmy ponad 1300 zdjęć. Ich zasięg i ilość lajków była olbrzymia. - mówi Tomasz Kubat, współprowadzący program.

Jednocześnie wśród użytkowników ugruntowało się użycie tagów #niejesteśsam i #fundacjatvn. Mimo oficjalnego zakończenia akcji, do aplikacji wciąż napływają nowe treści oznaczone tymi tagami.