TVN najchętniej oglądaną stacją TV w Polsce

Jesienna ramówka TVN była najchętniej oglądana przez widzów w Polsce we wszystkich najważniejszych grupach docelowych (4+, A16-49, A16-49 miasta 100 tys.+) zarówno w porze najwyższej oglądalności telewizji (primetime) jak i w ujęciu całodobowym. W listopadzie TVN również osiągnął najwyższe wyniki oglądalności spośród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce i utrwalił swoją pozycję lidera rynku telewizyjnego.

Całodobowy udział TVN w komercyjnej grupie docelowej wyniósł 14,1% w listopadzie i 14,6 % w okresie od września do końca listopada, tj. w całym okresie nadawania jesiennej ramówki. Udział stacji w tej widowni w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców był także najwyższy na rynku i wynosił odpowiednio 15,6% (listopad) i 16,1% (wrzesień-listopad).

W primetime telewizja TVN również była bezkonkurencyjna osiągając jesienią 2014 r. udział 18,9% wśród widzów w wieku 16-49 z dużych miast i 16,6% w całej grupie komercyjnej.

Edward Miszczak, Członek Zarządu i Dyrektor Departamentu Programowego TVN powiedział:Jesień należała do nas. Podobnie jak w zeszłym roku, tak i w tym powakacyjna oferta programowa TVN była bezapelacyjnie najlepsza, ponieważ widzowie wybierali ją najczęściej. Z optymizmem i entuzjazmem patrzymy więc na przyszły rok, wkraczając w fazę coraz bardziej dynamicznych przygotowań do kolejnego sezonu wiosennego, tradycyjnie pełnego niespodzianek, nowości i niezapomnianych emocji. Już teraz mogę powiedzieć, że w nim także nie zabraknie powodów, by zostać w domu przed telewizorem lub zabrać TVN ze sobą w dowolne miejsce wiosennej wycieczki dzięki Playerowi.”

Zarówno w listopadzie, jak i w ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 listopada stacja TVN wyraźnie zdominowała wyniki oglądalności we wszystkich kluczowych grupach docelowych:

LISTOPAD 2014

  • Wśród wszystkich widzów (kategoria 4+): 15,3% w primetime i 12,4% w ujęciu całodobowym
  • W komercyjnej grupie docelowej (16-49): 16,5% w primetime i 14,1% w ujęciu całodobowym
  • W kluczowej dla TVN grupie docelowej (16-49, miasta powyżej 100 tys. mieszkańców): 18,5%w primetime i 15,6% w ujęciu całodobowym.

WRZESIEŃ - LISTOPAD 2014

  • Wśród wszystkich widzów (kategoria 4+): 15,3% w primetime i 12,8% w ujęciu całodobowym
  • W komercyjnej grupie docelowej (16-49): 16,6% w primetime i 14,6% w ujęciu całodobowym
  • W kluczowej dla TVN grupie docelowej (16-49, miasta powyżej 100 tys. mieszkańców): 18,9% w primetime i 16,1% w ujęciu całodobowym.

 

Liderem wśród programów rozrywkowych w ramówce TVN był emitowany w sobotnie wieczory talent show „Mam talent”. Jesienią 2014 roku jurorzy i prowadzący po raz pierwszy otrzymali możliwość skorzystania z tzw. Złotego Przycisku gwarantującego ich faworytom miejsce w półfinale i krótszą drogę do zdobycia nagrody głównej, tj. 300 tys. złotych. Kolejne odcinki siódmej edycji show oglądało jesienią do 3,7 mln widzów, co dało stacji udział 24,4% w grupie wszystkich widzów (4+). Najwyższy udział w grupie komercyjnej widzów w wieku 16 – 49 lat sięgnął 26,6%. Zarówno w listopadzie, jak i w ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 listopada „Mam talent!” był bezkonkurencyjny w swoim paśmie nadawania, pokonując m.in. rywalizujący z nim bezpośrednio show TVP2 „The Voice of Poland”.

„MasterChef”, najpopularniejszy kulinarny show na świecie emitowany na antenie TVN, z miesiąca na miesiąc gromadził wyższą liczbę widzów coraz bardziej zafascynowanych przebiegiem rywalizacji wśród kolejnych uczestników. W listopadzie widownia rekordowego odcinka liczyła 3,3 mln widzów, dzięki czemu udział stacji wyniósł 22,9% w grupie komercyjnej i 19% w grupie wszystkich widzów. W pierwszej z tych grup telewizja TVN zajmowała w czasie emisji tego reality show pierwsze miejsce na rynku telewizyjnym osiągając udział 20,5% w listopadzie i 20,1% w całym sezonie jesiennym.

Także w przypadku jesiennej premiery TVN, „Kto poślubi mojego syna?”, emocje sięgnęły zenitu w listopadzie. Podczas emisji ostatniego odcinka show można było obejrzeć finał prowadzonych przez cztery matki poszukiwań najlepszych kandydatek na żony dla ich synów. Ostatni odcinek programu zgromadził przed telewizorami 2,6 mln widzów, co przełożyło się na udział 19% wśród wszystkich widzów i 20% w grupie komercyjnej A16-49.

W listopadzie, zarówno pod względem ratingów, jak i udziałów rynkowych była to najchętniej oglądana pozycja programowa w tym paśmie nadawania w komercyjnej grupie widzów w wieku 16 – 49 lat.

„Kuchenne rewolucje”, w których popularna restauratorka Magda Gessler zmaga się z właścicielami polskich lokali gastronomicznych, pomagając im w prowadzeniu biznesu, oglądało tej jesieni nawet 2,8 mln widzów. Najwyższy udział programu w komercyjnej grupie docelowej wyniósł 23,0%, a zarówno w listopadzie jak i w całym sezonie jesiennym żadna inna propozycja programowa z oferty konkurencyjnych stacji nadawana w tym paśmie nadawania nie cieszyła się równie dużą popularnością wśród widzów w wieku 16 – 49 lat (20,6% udziału w listopadzie 2014 roku).

„Top Model”, w którym po raz pierwszy w historii polskiej edycji show szansę na karierę w modelingu zyskali mężczyźni, oglądało od początku września do końca listopada blisko 2,5 mln widzów. Także w listopadzie program miał równie liczną widownię, osiągając udział do 25,2% w komercyjnej grupie docelowej widzów 16 – 49 i pozycję lidera w swoim paśmie emisji. W poniedziałki o 21.30 pokonał m.in. takie pozycje konkurencji jak „Megahit” Polsatu, czy „Tomasz Lis na żywo” w TVP2.

Bardzo dobre wyniki oglądalności odnotowali również „Ugotowani”, których niedzielna emisja została tej jesieni rozszerzona o dni robocze od poniedziałku do czwartku. Program gromadził publiczność do 1,9 mln widzów.

Znakomity wynik tej jesieni osiągnął także emitowany 1 listopada film fabularny „Nad życie”, przejmująca historia zmarłej w 2008 roku w wieku 26 lat na białaczkę siatkarki Agaty Mróz-Olszewskiej. Film obejrzało 3,4 mln widzów, co zapewniło stacji udział 23,8% w grupie komercyjnej i 20,6% w grupie wszystkich widzów 4+.

W kategorii seriali bezkonkurencyjny kolejny miesiąc z rzędu okazał się „Szpital” z widownią do 3,3 mln osób i udziałem nawet 24,6% wśród wszystkich widzów oraz 23,2% w grupie komercyjnej 16 – 49. Losy bohaterów „Na Wspólnej” śledziło tej jesieni do 2,9 mln osób, „Prawo Agaty” do 2,3 mln widzów, „Lekarzy” do 2,3 mln, a „Ukrytą prawdę” do 2,1 mln osób.

„Szkoła”, wprowadzony na antenę tej jesieni codzienny serial z kategorii scripted docu, był najchętniej oglądaną propozycją programową w paśmie popołudniowym (od godz. 15.00) ze średnim udziałem 18,8% w grupie komercyjnej widzów w wieku 16 – 49 w czasie trzech miesięcy zakończonych 30 listopada. Serial odniósł wielki sukces i zdobył ogromną popularność szczególnie wśród nastolatków. Wśród widzów w wieku 13-19 lat średni udział programu wynosił 46,2% i był to najlepiej w tej grupie oglądany serial w kanałach komercyjnych.

Wśród talk show jesiennym liderem był tradycyjnie „Kuba Wojewódzki” z wierną widownią liczącą 1,6 mln osób i najwyższymi udziałami w rynku telewizyjnym w swoim paśmie nadawania zarówno w listopadzie, jak i w okresie wrzesień – listopad 2014 r.

Liderem w swoich godzinach emisji były także wieczorne wydania głównego serwisu informacyjnego TVN „Fakty TVN”. Program gromadził jesienią do 4,3 mln widzów. „Fakty TVN” były najchętniej oglądanym programem newsowym, zarówno w grupie ogólnej (średni udział na poziomie 25,8%) jak i komercyjnej 16-49 (24,6%), wyprzedzając „Wydarzenia” Polsatu (z udziałem odpowiednio 17,9% i 19,6%) oraz „Wiadomości” TVP1 (odpowiednio 25,5% i 18,4% udziału). W grupie komercyjnej także „Dzień dobry TVN” zdominował swoje pasmo nadawania. Program telewizji TVN nadawany w paśmie telewizji śniadaniowej posiadał udział do 23,3% w grupie widzów 16 – 49.

Świetne wyniki odnotował również magazyn interwencyjny „Uwaga!”, który jesienią 2014 roku oglądało nawet 3,5 mln widzów.