MISJA PIES - PEDIGREE

PRZEZ ŻOŁĄDEK DO SERCA … CZYLI JAK PRZENIEŚĆ EMOCJE Z PROGRAMU NA MARKĘ NA PRZYKŁADZIE AKTYWIZACJI MARKI PEDIGREE WOKÓŁ FORMATU „MISJA PIES”

WYZWANIE – INSIGHT – ROZWIĄZANIE

Głównym wyzwaniem stojącym przed marką, przed przystąpieniem do tego projektu było wzmocnienie jej atrybutów racjonalnych i emocjonalnych. Marketer chciał również dotrzeć do najbardziej zaangażowanej części grupy właścicieli psów, zwiększając świadomość marki Pedigree i oraz intencję jej zakupu. Okazało się, że ta część grupy docelowej to ludzie, którzy bardzo emocjonalnie podchodzą do swoich pupili, często traktują je jak członków swoich rodzin i to właśnie te emocje w połączeniu z praktycznymi aspektami opieki i wychowywania czworonogów są najlepszym sposobem na dotarcie z komunikatem reklamowym do tej grupy.

POMYSŁ

Na bazie tych spostrzeżeń narodził się pomysł stworzenia programu dedykowanego właściwej opiece nad czworonogami, ale łączącego zarówno racjonalne jak i emocjonalne aspekty zajmowania się psem. Program „Misja Pies” to angażujący, 12 odcinkowy format, w którym rozwiązywano problemy bohaterów każdego odcinka związane z opieką nad pupilami. W każdym odcinku z pomocą ekspertów – lekarza i behawiorysty stawiano czoła wyzwaniu z którym zmagał się bohater odcinka i jego pupil.  Podkreślano wszystkie aspekty związane z opieką, również te dotyczące prawidłowego żywienia. Prowadzącą program została Joanna Krupa, która doskonale wpisała się w jego ideę i formułę.

OBECNOŚĆ MARKI W PROGRAMIE:

Marka Pedigree była bardzo silnie związana z programem, na wszystkich platformach komunikacji z widzami. Komunikacja obejmowała zarówno obecność  przy samym programie jak i jego zwiastunach (BB sponsorskie), ale również w samym kontencie, w formie lokowania produktu.

WYNIKI MEDIOWE OBECNOSCI MARKI WOKÓŁ FORMATU:

EFEKTY: TRANSFER POZYTYWNYCH EMOCJI ZWIĄZANYCH Z PROGRAMEM NA MARKĘ PEDIGREE

Zarówno program jak i jego prowadząca zostali bardzo dobrze ocenieni przez widzów. Joanna Krupa jest postrzegana jako: wiarygodna, zabawna i profesjonalna, a formuła programu jako bardzo dobrze dopasowana do marki.

Pozytywna ocena samego programu i odpowiednia ekspozycja marki przełożyły się na wymierne efekty komunikacyjne marki zarówno w kontekście budowy świadomości, jak i atrybutów emocjonalnych i racjonalnych.

Co ciekawe, poszczególne sceny z wykorzystaniem produktu wpłynęły na ocenę poszczególnych wartości programu.