CONTENT MARKETING – HISTORIE MAREK WPLECIONE W TREŚCI ODPOWIADAJĄCE NA AKTUALNE POTRZEBY WIDZÓW

W obecnej sytuacji ekonomicznej oraz społecznej związanej z pandemią nadawcy oraz reklamodawcy mierzą się z wieloma wyzwaniami. W sytuacji społecznego dystansowania się znacząco zmieniły się zachowania i zwyczaje konsumentów – zdecydowanie więcej czasu spędzamy w domu, w izolacji, szukając dostępu do alternatywnych form rozrywki, nowych źródeł inspiracji i pasji, ale także poczucia wspólnoty oraz „normalności” w tych niecodziennych czasach. Marki musiały zredefiniować swoje strategie komunikacji szukając efektywnego, ale przede wszystkim naturalnego i osadzonego w nowych realiach kontaktu z konsumentami. Kluczem do sukcesu okazało się celne określenie potrzeb odbiorców oraz dostarczenie im kontentu, który nie tylko na nie odpowiada, ale jednocześnie tworzy przestrzeń do storytellingu oraz natywnej komunikacji Marek. 

To dlatego w ostatnich miesiącach powstało tak wiele projektów, które z jednej strony podążały za zainteresowaniami widzów, dostarczały im poszukiwanych, jakościowych treści, ale równolegle realizowały cele i komercyjne wyzwania Marek oraz rynku. Jesienią 2020 roku, aż połowa z propozycji rozrywkowych, które pojawiły się w ramówce TVN, to projekty zrealizowane we współpracy z klientami komercyjnymi, w oparciu o angażujące widzów treści oraz ideę chmur kontentowych poszerzających dystrybucję i komunikację. Działania w oparciu o najwyższej jakości kontent są nie tylko efektowne, ale również bardzo efektywne, przekładają się bezpośrednio na sprzedaż produktów klientów oraz na tworzenie społeczności zaangażowanych widzów.

Jednym z topowych jesiennych formatów, dzięki któremu Polska wpadła w szał budowania z klocków, był projekt stworzony w ścisłej współpracy z klientem, marką LEGO. Program „LEGO Masters” cieszył się ogromnym zainteresowaniem widzów, bijąc rekordy oglądalności sobotniego pasma. Ten niesamowity, zrealizowany z rozmachem projekt, szeroko promowany i dystrybuowany w obrębie ekosystemu TVN Grupa Discovery, rozbudził pokłady kreatywności i wyobraźnię Polaków, zaangażował nie tylko tych najmłodszych, ale również dorosłych i całe rodziny do wspólnego spędzania czasu. Partnerami, którzy również dostrzegli potencjał programu i związali się z tym unikalnym i premierowym kontentem zostali także PLAY, SMYK oraz OPPO.

Sprawdź krótki materiał video podsumowujący współpracę:

Siła przekazu opartego o kontent jest ogromna, tym bardziej jeśli jest osadzona w kontekście oraz wpisuje się w aktualne trendy konsumenckie. Jako Biuro Reklamy TVN monitorujemy sytuację, aby kreowane pomysły jak najpełniej odpowiadały na potrzeby widzów oraz reklamodawców. Dzięki doświadczeniu mamy możliwość kształtowania wspólnie z Partnerami projektów, w które angażujemy najbardziej rozpoznawalne i wiarygodne gwiazdy, tworzymy koncepty, które zaczynają się w telewizji, ale ich jakość sprawia, że zasilają różne platformy dystrybucji i pozwalają personalizować przekaz oraz maksymalizować dotarcie.

Programem, który wpisał się w naszą covidową rzeczywistość, w której na masową skalę Polacy odkryli mankamenty swoich przestrzeni i zaczęli je remontować, dostosowując je do nowych warunków życia, był  program „Totalne Remonty Szelągowskiej”. Wspólnie z klientem Castorama oraz niezastąpioną Dorotą Szelągowską dostarczyliśmy widzom wielu inspiracji, ale przede wszystkim stworzyliśmy format, który w tych trudnych miesiącach pokazywał, że dobro wraca – emanował pozytywnymi emocjami pokazując bohaterów, którzy pomaganie mają w swoim DNA.

Sprawdź krótki materiał video podsumowujący współpracę:

Działania kontentowe to możliwość stworzenia zauważalnej i wiarygodnej komunikacji, która zapewni  dotarcie do odbiorców i wzbudzi ich zaangażowanie. Duże projekty realizujące ideę content marketingu, takie jak „Lego Masters” czy „Totalne Remonty Szelągowskiej”, tworzą oczywiście najszersze możliwości współpracy, ale Markę i jej opowieść możemy natywnie wpleść także w inne konteksowo wybrane treści. Dzięki szerokiemu ekosystemowi tworzącemu angażujące chmury kontentowe mamy możliwość budowania wspólnie z Partnerami jakościowych rozwiązań wykorzystujących obecność w TV, środowisku digital a nawet aktywacje eventowe.

Sprawdź krótki materiał video:

Zapraszamy do współpracy!