Świetne wyniki i wiosenne nowości na antenie Nickelodeon

Jak dotrzeć do najmłodszych widzów z ciekawą propozycją programową, a do partnerów biznesowych z odpowiednią ofertą? Według Nickelodeon odpowiedź jest prosta – wystarczy bardzo dobrze znać swoich widzów, ich preferencje, gust i przyzwyczajenia, a wtedy proponowane programy spotkają się z żywym zainteresowaniem.

Doskonałą wiedzę o preferencjach swoich widzów Nickelodeon zdobywa wielotorowo, m.in. za pośrednictwem ankiet przeprowadzanych wśród dzieci  i ich rodziców. Niedawne badania przeprowadzane były na grupie 367 dzieci w wieku 9-14 lat oraz na grupie 860 rodziców dzieci w wieku 6-14. Wyniki potwierdziły znaczący wpływ najmłodszych na decyzje zakupowe w sklepie. Aż 56% rodziców i 31% dzieci przyznało, że o zakupach decyduje rodzic, jednak bierze pod uwagę opinię swojego dziecka. Również 45% rodzin wie, że znaczące wydatki są przedmiotem narady familijnej. Nierzadkie są również sytuacje, kiedy to dziecko decyduje wraz z rodzicem (19% odpowiedzi) lub całkowicie samodzielnie (16% odpowiedzi dzieci i 10% odpowiedzi rodziców) o nowych nabytkach w domu. Wiedza na ten temat to dla twórców kanału nie tylko lepsza znajomość widzów, lecz również możliwość przygotowania dopasowanej oferty komercyjnej dla partnerów biznesowych i reklamodawców.

Tak uważne podejście do widzów znajduje odzwierciedlenie w systematycznie rosnącym zasięgu i udziale stacji w grupie 4-12. Aktualnie udział stacji plasuje się na poziomie 5,34%. Doskonałe wyniki oglądalności całej rodziny kanałów Nickelodeon (Nick Jr, Nickelodeon i Nickelodeon HD.) notowane od początku roku zaowocowały miesięcznym zasięgiem na 44% w grupie dzieci 4-12 (marzec 2013). Również w mediach cyfrowych stacja wzbudza duże zainteresowanie fanów - uruchomiona w lutym nową platformę WWW odnotowała 237 000 użytkowników na stronie, a profil kanału na Facebooku liczy obecnie ponad 122 000 fanów.

Wielu fanów zyskają z pewnością wiosenne propozycje na antenie Nickelodeon. W kwietniu na ekranach zagości serial o przygodach niezwykłego nastolatka-kosmity „Marvin Marvin” (od 8.04, piątek-sobota, godz. 19:45), a w maju widzowie zobaczą trzeci sezon serialu pełnego tajemnic i magii „Tajemnica domu Anubisa” (od 6.05, poniedziałek, godz. 17:50).

 

Dane: NAM, A 4-12, SHR%, COV%