Nickelodeon – szeroka, kontekstowa i precyzyjnie targetowana komunikacja – case Mattel Ever After High™ oraz LEGO Chima™

Nickelodeon od początku roku utrzymuje się w czołówce kanałów kierowanych do dzieci. We wrześniu po raz kolejny był najchętniej oglądaną stacją dziecięcą z udziałem w oglądalności na poziomie 6,4% wśród widzów w wieku od 4 do 12 lat. Jednak rekordowy okazuje się początek października – udział stacji w dniach 1-12.10 to aż 7,3%! Tak dobre wyniki to efekt doskonałej oferty programowej, której najpopularniejszymi wrześniowymi formatami w grupie A 4-12 były pozycje „Grzmotomocni” (AMR 1,7%, SHR 6,3%), „Sam & Cat” (AMR 1,7%, SHR 6,9%), oraz „iCarly” (AMR 1,4%, SHR 5,1%).

Stacja cieszy się popularnością również w sieci - we wrześniu stronę www.nick.com.pl odwiedziło ponad 332 tys. unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali 4,37 mln odsłon i 904 tys. odtworzeń filmów, a fanpage Nickelodeon aktywizuje już ponad 418 tys. fanów. W serwisie dzieci i rodzice znajdą ulubione seriale i animacje, konkursy z atrakcyjnymi nagrodami oraz interaktywne gry z bohaterami stacji.

Brand Solutions  - projekty zintegrowanej, niestandardowej komunikacji docierające precyzyjnie do dziewczynek oraz chłopców.

Silną pozycję kanału i jego ramówki oraz szeroki wachlarz możliwości wykorzystują kampanie realizowane przez stację Nickelodeon wspólnie z Partnerami. W październiku i listopadzie na antenie oraz stronie internetowej kanału zobaczymy projekt realizowany przez dział Brand Solutions Viacom dla marki Mattel -  lalek Ever After High™, projekt skierowany jest do dziewczynek w wieku od 9 do 12 lat. Działania obejmują konkurs na stronie http://www.nick.com.pl/everafterhigh oraz kampanię promocyjną online oraz na antenie kanału.  W ramach współpracy  widzowie zobaczą kilkanaście mini-odcinków serialu Ever after High oraz teledysk, który można obejrzeć również na dedykowanej podstronie konkursu.

Również w październiku stacja prowadzi zintegrowane działania promocyjne dla najnowszej serii klocków LEGO Chima™. Kolekcja nawiązuje do animacji „Legendy Chima”, której drugi sezon jest właśnie emitowany na antenie kanału. We wrześniu ta pozycja uzyskała udział w oglądalności w grupie chłopców w wieku od 4 do 12  na poziomie 5,8% plasując się w czołówce najchętniej oglądanych programów. Na podstronie www.nick.com.pl/legochima znajdziemy 20 mini-filmów z serii „Legendy Chima”, konkursowy videoquiz oraz obszerne informacje o kolekcji i galerię wszystkich nowości produktowych.

Wybrane pozycje o najszerszym zasięgu i dopasowaniu w demograficznych grupach celowych


Liczną widownię wśród dziewczynek w wieku od 4 do 12 lat zgromadził w tym miesiącu serial „iCarly” (SHR 9,3%), natomiast najwyższy wskaźnik dopasowania w tej grupie osiągnął program „Victoria znaczy zwycięstwo”.

Chłopcy w wieku od 4 do 12 lat chętnie oglądali „Pingwiny z Madagaskaru”, a najlepiej dopasowanym programem okazał się serial „Legendy Chima”.

Oferta stacji dociera także do najmłodszych widzów – topowe formaty osiągnęły udział w oglądalności  powyżej 8%! Należą do nich animacje „Piekaczki”, „Bąbelkowy świat gupików”, „Zack i quack” oraz „Winx Club”. Natomiast najlepiej dopasowany okazał się serial „Struś Oliwia”.

Źródło: NAM, 1.09 -12.10.2014, SHR%, AMR%, A 4-12, DP: 06.00-21.00; PROGRAMY: 09.2014, SHR%, W 4-12, M 4-12, A 4-9, AFF IX vs A 4-12