TVN24, TVN24 BiŚ - LATO Z WYSOKĄ OGLĄDALNOŚCIĄ W KANAŁACH INFORMACYJNYCH GRUPY TVN!

Zarówno TVN24, jak i TVN24 BiŚ zanotowały wzrost oglądalności w okresie od maja do sierpnia w stosunku do okresu od stycznia do kwietnia 2015.

Kanał TVN24 zwiększył swoją widownię aż o 22% w grupie komercyjnej  oraz o 23% w grupie komercyjnej z miast powyżej 50 tysięcy. Kanały konkurencyjne – TVP INFO oraz Polsat NEWS osiągnęły odpowiednio 1,7% oraz 0,9% udziału w grupie komercyjnej.

Kanał może pochwalić się również wysokim dopasowaniem w najatrakcyjniejszych grupach reklamowych. W grupie A16-40c50+ dopasowanie wyniosło 161, a kobiecej W16-49c50+: 141.

Wraz ze startem sezonu jesiennego kanał planuje zmiany kadrowe – prowadzący dotychczas pasmo „Wstajesz i wiesz” Jarosław Kuźniar zostanie zastąpiony przez Roberta Kantereita i tym samym będzie prowadzącym „Dzień dobry TVN”. Pasmo poranne  „Wstajesz i wiesz” osiąga bardzo dobre wyniki - w omawianym okresie było to aż 7,2 % udziału w grupie komercyjnej.  Jego składowe - programy takie, jak „Kiosk z gazetami” oraz „Przegląd prasy” zanotowały udziały na poziomie oraz 8,6% i 10%.

W siłę rośnie również kanał TVN24 Biznes i Świat – widać to na podstawie wyników w okresie maj – sierpień 2015. W grupie docelowej kanału (TOP management 25-59 NR) stacja osiągnęła wynik na poziomie 1% SHR% - wyższy aż o 17% w porównaniu do okresu styczeń - maj tego roku. Dla porównania, wynik konkurencyjnego kanału Polsat News 2 wyniósł 0,4% SHR%.

Najpopularniejszymi audycjami w omawianym okresie były „Dzień na świecie” (wydanie specjalne, emisja 27.08 g.15:30) z wynikiem 8,1%, pasmo nadawane w godzinach 10:00-11:50 - „Otwarcie dnia” z wynikiem 2,3%, „Kiosk z gazetami” (emitowany od poniedziałku do piątku w godzinach 10:10 - 11:10) z wynikiem 2,3% oraz „Świat według Jacka” (emisja poniedziałek – piątek, g. 9:30), który zanotował 2,2% udziału. Niezmienną popularnością cieszą się również filmy dokumentalne, wśród których film „Polowanie na Wall Street”, w grupie docelowej osiągnął aż 2,4% udziału (AMR 11700).

Poza udziałem, atrakcyjne z punktu widzenia reklamodawców jest precyzyjne dopasowanie, które w grupie TOP management 25-59 NR wynosi aż 414, oraz w męskiej i kobiecej Top management: odpowiednio AFF = 388 i 271.

Dane: NAM, I-IV’15, V-27 VIII’15; All 16-49, All 16-49c50+, TOP MNGM 25-59 NR; AMR TOP MNGM 25-59 NR; AFF vs A16-49.