Jak oderwać dzieci od telewizora, czyli „Dzień Zabawy Nickelodeon” w 2013 po raz pierwszy w Polsce

Oprócz dostarczania najmłodszym widzom programów, które nie tylko bawią, lecz również uczą, Nickelodeon stawia sobie za cel angażowanie dzieci również poza telewizją. Najlepszym potwierdzeniem są akcje, które wykraczają poza program telewizyjny – „Dzień Zabawy Nickelodeon” oraz „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba”.

Nie siedź przed telewizorem – chodź się  bawić!

W ramach kampanii „Let’s just play” Nickelodeon zachęca dzieci do wyłączenia telewizora i przeniesienia zabawy na świeże powietrze. Kulminacyjnym momentem akcji jest „Dzień Zabawy Nickelodeon”, kiedy to na antenie stacji zamiast kreskówek pojawia się tylko czarny ekran, a w parkach organizowane są zajęcia sportowe i integracyjne dla dzieci. W tym roku – 12 czerwca wydarzenie to po raz pierwszy zostało zorganizowane w Polsce. W ramach pierwszej polskiej odsłony „Dnia Zabawy Nickelodeon”, stacja wyłączyła nadawanie programu pomiędzy 13:00 a 17:00, a w warszawskim ZOO oraz na Kopie Cwila zorganizowano rodzinne pikniki, na których pojawili się ulubieni bohaterowie programów Nickelodeon, m.in. SpongeBob, Wojownicze Żółwie Ninja, Dora i Diego. Oprócz tego młodsi i nieco starsi widzowie mieli okazję wziąć udział w wielu atrakcjach i konkursach.

W Stanach Zjednoczonych jedną z głównych ambasadorek programu jest Pierwsza Dama, Michelle Obama, a w Polsce akcję wsparły słynne mamy – Odeta Moro-Figurska i Natalia Przybysz. W spotach dostępnych na stronie www.nick.com.pl i na Facebooku www.facebook.com/nickelodeonPL opowiedziały o tym, jak bawiły się będąc dziećmi i podpowiedziały, jak kreatywnie spędzać czas z dziećmi na powietrzu.

Bezpieczeństwo na drodze ze SpongeBobem

Szerokim echem w mediach i wśród rodziców odbiły się dwie edycje ogólnopolskiej kampanii społecznej "Bezpieczna Droga z Radami SpongeBoba" na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W ramach akcji policjanci spotkali się z dziećmi w przedszkolach w całej Polsce, rozdali dzieciom prawie 70 tys. płyt DVD z programem "Bezpieczna Droga z Radami SpongeBoba" oraz 330 tys. odblasków. Według danych Komendy Głównej Policji w 2011 roku wzrosły statystyki wypadków z udziałem dorosłych, jednak po raz pierwszy od trzech lat spadły statystyki wypadków wśród dzieci. Zdaniem policjantów duża w tym zasługa akcji edukacyjnej „Bezpieczna Droga z Radami Sponge Boba”.