„ABC GOTOWANIA”, „JAKUBIAK LOKALNIE” I „PRZEZ DZIURKĘ OD SERA” WE WRZEŚNIU W kuchni+

kuchnia+ już we wrześniu startuje z nowymi seriami swoich lokalnych produkcji. Już od soboty, 7 września stacja premierowo pokaże pierwszy odcinek drugiego sezonu „Jakubiaka lokalnie”. W programie Tomek Jakubiak na nowo odkrywa smaki z różnych miejsc w Polsce i inspiruje się nimi w swojej kuchni. W kolejnych odcinkach nowej serii kucharz podróżuje po Polsce, szukając kulinarnych ciekawostek. Produkty lub potrawy charakterystyczne dla odwiedzanego miejsca są dla Tomka punktem wyjścia do pełnego pasji gotowania autorskich przepisów. Drugi sezon programu składa się z 12 odcinków.

Również od 7 września przez sześć kolejnych sobót stacja pokaże kontynuację II sezonu serii „Przez dziurkę od sera”. Będą to nowe, premierowe odcinki, w których rzecznik i promotor lokalnych serowarów Gieno Mientkiewicz odwiedza polskie gospodarstwa, produkujące smakowite sery. W programie pokazuje proces produkcji polskich serów "zagrodowych". Prowadzący rozmawia z gospodarzami o cechach charakterystycznych danego sera, jego właściwościach, a także o kulturze jego jedzenia. Dodatkowo radzi, jak znaleźć smaczny ser, zwraca uwagę na zapach, smak, a także sposób jego przechowywania w domu. Zwieńczeniem każdego odcinka jest przygotowanie przez Giena wybornego dania z udziałem sera - bohatera programu.

Jesienią stacja planuje kolejne nowe programy. we wrzeniu wystartuje także zupełna nowość, program poświęcony osobom bez kulinarnego doświadczenia – czyli „ABC Gotowania”. Poprowadzi go Marieta Marecka to uczestniczka drugiej edycji konkursu „Gotuj o wszystko” i laureatka „Warsztatów smaku kuchni+”. Jest kulinarnym samoukiem, kocha kuchnię i gotowanie i swoją pasją chce zarazić tych, którzy do tej pory za kuchennym blatem czuli się wyjątkowo niepewnie. W swoim programie pokaże podstawy domowego ’pitraszenia’ i udowodni, że nie trzeba być mistrzem patelni by smacznie i sprawnie przyrządzić najprostsze potrawy.

Kulinarny kontent kuchni+ jest szczególnie atrakcyjny dla miejskich grup celowych i kobiet. W grupie kobiet w wieku 16-49 lat, mieszkanek miast powyżej 100 tys. indeks dopasowania tego kanału w pierwszym półroczu 2013 roku wyniósł średnio 291. W grupie komercyjnej z miast powyżej 50 tys. mieszkańców indeks affinity stacji wyniósł średnio 197.

Dane: NAM, 1 I – 30 VI 2013, AFF vs. A 16-49, W 16-49 c100k+, A 16-49 50k+