Przedstawiciele świata mediów i reklamy na tle populacji - druga edycja raportu AdNation zrealizowanego na zlecenie TVN Media

Już po raz drugi na zlecenie TVN Media instytut Kantar przeprowadził w Polsce badanie AdNation. Celem tego międzynarodowego projektu badawczego jest identyfikacja różnic w stylu życia, sposobie spędzania wolnego czasu, a także postrzeganiu i konsumpcji współczesnych mediów przez pracowników branży reklamowej i pozostałą część społeczeństwa.

W polskim badaniu AdNation wzięło udział ponad 140 przedstawicieli domów mediowych, agencji reklamowych i reklamodawców. Druga edycja badania AdNation to źródło wartościowych wniosków na temat roli i postrzegania poszczególnych narzędzi komunikacji w Polsce przez widzów oraz przedstawicieli branży mediowej, umownie zwanych mieszkańcami Adlandii. Raport dowodzi, że telewizja pozostaje ważną i lubianą formą rozrywki zarówno w populacji jak i w grupie profesjonalistów, choć widać też wyraźne różnice w zakresie urządzeń, na których treści są oglądane.

„Podobnie jak w pierwszej edycji raportu widoczny jest rozdźwięk pomiędzy tym, jak postrzegana jest rola i popularność poszczególnych narzędzi komunikacji w stosunku do tego, jak to wygląda w rzeczywistości. Dotyczy to zarówno czasu poświęcanego na korzystanie z różnych rodzajów mediów jak i popularności poszczególnych formatów czy kategorii treści. Dostrzegalne są tu diametralnie różnice pomiędzy populacją a przedstawicielami branży mediowej. Fakt ten skłania do refleksji; kluczem do efektywnej komunikacji pozostaje dogłębna znajomość preferencji i zachowań mediowych widzów, a nie indywidualne preferencje, czy wyobrażenia kształtowane na bazie własnych doświadczeń lub najbliższego otoczenia.” – mówi Maciej Ziąbrowski, Dyrektor ds. Strategii i Badań Produktu Reklamowego TVN Media.

 „Kolejna edycja badania AdNation niezmiennie pokazuje, że pomiędzy zwyczajami konsumenckimi i mediowymi specjalistów i konsumentów istnieją duże różnice. Specjaliści wyraźnie częściej, niż konsumenci zajmują się relacjami towarzyskimi i rodzinnymi, częściej korzystają z Internetu i cyfrowej rozrywki i rzadziej oglądają telewizję. W tym roku na szczególną uwagę zasługuje fakt, że specjaliści branży medialnej wyraźnie przeszacowują siłę odziaływania mediów cyfrowych takich jak YouTube czy Facebook, co może wiązać się właśnie z ich „prywatnymi” zwyczajami mediowymi.” – mówi Kuba Antoszewski, PR Manager, Kantar.

Polski raport AdNation analizuje następujące zagadnienia:

  • Co odróżnia polskie środowisko komunikacji marketingowej od pozostałej części populacji?
  • Jak wygląda obraz populacji z perspektywy przedstawiciela AdLandii?
  • Jak konsumują media przedstawiciele AdLandii a jak przeciętny Kowalski?

Pełny Raport AdNation 2019  jest dostępny na platformie wiedzy i inspiracji Biura Reklamy TVN Media: www.tv.tvnmedia.pl/raportadnation2019

Raport AdNation ukazuje się również w Stanach Zjednoczonych, Australii i w Wielkiej Brytanii.