MOCNY START JESIENNEJ RAMÓWKI TVN

Pierwszy tydzień jesiennej ramówki zakończył się sukcesem TVN. Antena główna była niekwestionowanym liderem w grupie komercyjnej, zostawiając konkurencję w tyle.

Jesienna oferta programowa TVN została bardzo dobrze przyjęta przez widzów. W pierwszym tygodniu września (2-8. IX) stacja uzyskała udział 12,3% w grupie docelowej i miano lidera rynku.

- Cieszę się, że jesienna ramówka TVN już w pierwszym tygodniu zdobyła uznanie widzów. Dobry start zależy od bardzo wielu rzeczy i zawsze towarzyszy temu dreszczyk emocji. Po raz kolejny nie zawiodły ukochane przez widzów gwiazdy i formaty. Nowości natomiast okazały się prawdziwymi torpedami. Reaktywacja Tomka Karolaka w roli Darka Jankowskiego to strzał w dziesiątkę! Czekam jeszcze na debiut Edyty za kierownicą w „My Way” - mówi Edward Miszczak, Dyrektor Programowy TVN Discovery Polska.

Największym zainteresowaniem cieszyły się programy rozrywkowe i informacyjne. Najpopularniejszy program poranny „Dzień Dobry TVN” zajął pierwsze miejsce wśród programów śniadaniowych dystansując konkurencję o 20% w udziałach w rynku. Najchętniej wybierany program informacyjny „Fakty” gromadził codziennie przed telewizorami ponad 2,5 mln widzów. Świetną oglądalność osiągnęła nowość jesiennego sezonu – serial „39 i pół tygodnia”, gdzie pierwszy odcinek uzyskał 19,5% udziału w grupie komercyjnej i absolutnie rekordowe w tym tygodniu 28,9% udziału w kobiecej, miejskiej grupie W16-49 c50k+.

Znane i lubiane formaty rozrywkowe „Kuchenne Rewolucje” oraz „Top model” rozpoczęły sezon jeszcze lepiej niż w roku poprzednim osiągając ponad dwumilionową widownię. „Kuchenne Rewolucje” osiągnęły w grupie komercyjnej 24,7% udziału i były najlepiej oglądanym programem w wieczornym pasmie w całym tygodniu. „Top model” potwierdził swoją pozycję rozrywkowego lidera poniedziałkowego pasma, przyciągając przed telewizory 19,3% widzów z grupy komercyjnej i aż 27,7% kobiet, mieszkanek miast. Podobnym rezultatem mogą poszczycić się także „Mam talent” i „Masterchef”, które także zgromadziły ponad dwa miliony widzów przed telewizorami, co przełożyło się odpowiednio na 19,2% i 17,6% udziału w widowni komercyjnej i 21,5% oraz 22,8% udziału w kobiecej, miejskiej grupie W16-49 c50k+.

Dane: NAM, SHR%, 02-08.09.2019, A16-49, W16-49 c50k+, 06:00 – 25:59, PASMO PREMIER, 20:00 – 22:59