ZIMA W MTV POLSKA PEŁNA HITÓW I GORĄCYCH NOWOŚCI

Zimą MTV Polska potwierdziło trafność swoich wyborów ramówkowych – podsumowanie wyników oglądalności pierwszej serii „Warsaw Shore – Ekipa z Warszawy” oraz premierowych odcinków „Teen Mom Poland: Nastoletnie Matki” pokazują, że oba formaty polskiej produkcji spotkały się z ogromnym zainteresowaniem widzów. Wpisują się one w komunikację stacji, której myślą przewodnią jest odpowiadanie na potrzeby Pokolenia Y  i wchodzenie z nim w interakcję.

2 lutego wyemitowany został finałowy, 13 odcinek programu „Warsaw Shore - Ekipa z Warszawy”. Żaden program w dotychczasowej historii MTV Polska nie przykuł tak mocno uwagi widzów i internautów. Oglądalność programu przebiła wszelkie oczekiwania. Niedzielne premiery przygód 8 młodych imprezowiczów oglądało średnio 178 tys. osób. Emisję najpopularniejszego odcinka 29.12.2013 oglądało w każdej minucie średnio 132 tys. widzów w wieku 13-29 i 81 tys. młodych mieszkańców miast. Udział stacji w oglądalnościach w tym paśmie osiągnął poziom 10% w grupie 13-29 i 13% w miejskim targecie młodzieżowym. Ogromne zainteresowanie programem znalazło przełożenie również na liczbę fanów w serwisach społecznościach. Oficjalny profil programu na FB zgromadził już ponad 222 tys. osób, a profile poszczególnych uczestników polubiło od kilkudziesięciu do prawie 100 tys. fanów. Zainteresowanie programem można także mierzyć liczbą stworzonych memów - uczestnicy programu stali się bohaterami wielu internetowych hitów.

Kolejną polską produkcją bazującą na zagranicznym formacie jest serial dokumentalny „Teen Mom Poland: Nastoletnie Matki”, który miał premierę 26 stycznia i powstał pod patronatem Fundacji Mama Sylwii Chutnik. Opowiada on historię czterech nastolatek – Marysi, Ady, Ewy i Izy, które swoje rodziny założyły w bardzo młodym wieku i próbują pogodzić życie mamy z nauką, pracą oraz życiem osobistym. Obydwa odcinki emitowane w niedzielę przyciągnęły przed telewizory znaczną widownię, drugi odcinek oglądało średnio 83 tys. widzów natomiast w grupie młodzieży z miast stacja osiągnęła w tym czasie udział na poziomie 3,5%. Serial wzbudził bardzo duże zainteresowanie także w internecie – materiały związane z „Teen Mom Poland” obejrzano na stronie mtv.pl ponad 200 tys. razy, na Youtubie 245 tys. Profil serialu na facebooku zgromadził już prawie 22 tys. fanów.

Stacja w swojej ramówce przygotowała także dla swoich widzów porcję zagranicznych nowości, między innymi:

„DOPASOWANI” - od 2 lutego w każdą niedzielę o 17:10

To społeczny eksperyment na temat współczesnej miłości – w programie 10 kobiet i 10 mężczyzn będzie szukać swojego ideału. Zanim jednak poznają swoją drugą połowę, przejdą weryfikację sprawdzającą dopasowanie ich charakterów. Dzięki temu powstanie 10 idealnych par. Jest jednak haczyk – nikt nie wie, który z uczestników jest jego idealnym partnerem. Zadanie bohaterów będzie polegać  na znalezieniu swojej „drugiej połowy”. Premierze serialu towarzyszy specjalna aplikacja dla widzów zamieszczona na http://mtv.pl/dopasowani,, która analizując dane z serwisów społecznościach (polubionych profili, zainteresowań oraz otagowanych miejsc) podpowie internautom, kto spośród znajomych najbardziej do nich pasuje.

„DZIECI Z BANKU SPERMY” – od 23 marca w każdą niedzielę o 18:55

Przełamująca tabu historia siedemnastoletniej Breeanny, która dowiaduje się, że została poczęta dzięki anonimowemu dawcy spermy i ma piętnaścioro rodzeństwa.  Dziewczyna postanawia poznać ich wszystkich i razem odszukać dawcę numer 1096, który jest ich wspólnym ojcem. Z każdym spotkaniem ta grupa pozornie przypadkowych osób staje się sobie coraz bliższa a ich wzajemne relacje i zaangażowanie zmieniają definicję tego, czy jest dla nich rodzina.

EKIPA Z NEWCASTLE – od 2 lutego w każdą niedzielę o 22:00

Po ogromnym sukcesie Ekipy z Warszawy przyszedł czas na dalsze losy rozrywkowych Brytyjczyków. Ekipa z Newcastle powraca z Australii by w Anglii znów rozkręcić imprezę z nową lokatorką – Marnie Simpson. Dziewczyna nieźle namiesza w domu ekipy i to właśnie przez nią w narodzą się naprawdę ostre konflikty.

Dane: NAM, 10.11.2013-02.02.2014.2014, AMR, SHR%; 26.01.2014, A4+, A 13-29 c50+