NATIONAL GEOGRAPHIC – NOWE ODCINKI KATASTROFY W PRZESTWORZACH ORAZ DWIE NOWOŚCI: INTERNETOWY BOOM I 1989 – GLOBALNA REWOLUCJA

Kanał National Geographic wszedł w 2019 rok z mnóstwem nowych produkcji. W połowie stycznia zaprezentował pierwszy odcinek serii „Internetowy boom”. Program przedstawia powstanie słynnej Doliny Krzemowej oraz wielkiej bańki internetowej, która w końcu musiała pęknąć. Z kolei m.in. o początkach Internetu opowie „1989 – globalna rewolucja” (emisje we wtorki o 21:00). Program prezentuje przełomowe wydarzenia sprzed 30 lat, a wśród nich upadek komunizmu w Polsce. Również w styczniu na antenę powrócił hit programowy „Katastrofa w przestworzach” (emisje w poniedziałki o 21:00). Nowe odcinki przedstawią m.in. katastrofę z 2016 roku, w której straciło życie 71 osób. Samolot z brazylijską drużyną piłkarską Chapecoense miał lądować na lotnisku w Kolumbii. Niestety nigdy nie doleciał na miejsce. Dlaczego maszyna rozbiła się kilkanaście kilometrów od lotniska? Śledczy będą starać się rozwikłać tę zagadkę.

INTERNETOWY BOOM – PREMIEROWE EMISJE WE WTORKI O 22:00

Serial „Internetowy boom” to podróż w czasie od zmieniających losy świata narodzin Doliny Krzemowej do pęknięcia bańki internetowej w 2001 roku. Przez te dynamiczne czasy przeprowadzą nas niesamowici bohaterowie, którzy doświadczyli wzlotu, upadku i odrodzenia technologii, którą dziś znamy. Serial został zrealizowany w nowym, hybrydowym formacie. Twórcy połączyli techniki narracyjne i wywiady z prawdziwymi bohaterami rewolucji technologicznej oraz ekspertami. Widzowie poznają burzliwą historię trzech różnych firm, których założyciele chcieli zmienić świat dzięki rozwojowi Internetu. Zanim pojawił się Google, to Netscape stworzył pierwszą komercyjną przeglądarkę internetową i stanął do "wojny" z Microsoftem. Z kolei theglobe.com było dynamicznie rozwijającą się witryną społecznościową zbudowaną przez marzycieli z kampusu uczelnianego na wiele lat przed powstaniem Facebooka. Widzowie poznają też historię błyskawicznej kariery i bolesnego upadku pewnego naciągacza, który uciekając przed FBI rozpoczął życie na nowo w Dolinie Krzemowej. Tam założył serwis streamingowy Pixelon, który oferował filmy podobnie jak dzisiaj YouTube.

Atrakcyjna oferta programowa National Geographic nieprzerwanie przyciąga przed telewizory ciekawych świata i poszukujących ambitnej rozrywki widzów. Tylko w grudniu kanał osiągnął zasięg na poziomie 7,5 mln*.

*Dane: NAM, COV, A4+, Reach&Frequency