MTV „WARSAW SHORE - EKIPA Z WARSZAWY” NAJBARDZIEJ KONTROWERSYJNE SHOW TEJ JESIENI

O PROGRAMIE

Już dawno żaden program nie zelektryzował tak widzów w całej Polsce. Na długo przed premierą prasa, internet i media społecznościowe huczały od plotek, podsycając zainteresowanie najgorętszą premierą tej jesieni - „Warsaw Shore – Ekipa z Warszawy”. Program prezentuje codzienne zmagania  grupy młodych Polaków - czterech kobiet i czterech mężczyzn - wybranych podczas castingów w całej Polsce. Przez cały październik kamery towarzyszyły uczestnikom „Warsaw Shore” w domu, w pracy oraz podczas szalonych imprez. Ich perypetie, rozterki sercowe oraz zwariowane przygody widzowie MTV Polska oglądają w każdą niedzielę o 23:00.

 

Amerykański pierwowzór serii, czyli „Jersey Shore” zdobył olbrzymią popularność na całym świecie. Wyniki oglądalności programu były tak dobre, że wyprodukowano kilka lokalnych wersji programu, czyli „Geordie Shore” (Newcastle, Anglia), „The Valleys” (Cardiff, Walia) oraz „Gandia Shore” (Gandia, Hiszpania). Polska edycja programu, która od momentu ogłoszenia budzi ogromne emocje widzów, jest największą produkcją w historii grupy kanałów wchodzących w skład MTV Northern Europe.

 

DZIAŁANIA PROMOCYJNE

Celem działań promocyjnych było zbudowanie zainteresowania wokół programu oraz poszczególnych uczestników show. W listopadzie produkcji towarzyszyła kampania reklamowa. Jej główny nacisk położony został na internet, a następnie na outdoor i spoty zapowiadające program w sieci kin.

 

Szeroko zakrojone działania promocyjne w internecie prowadzone są na stronach typu user generated content (np. demotywatory.pl, kwejk.pl), stronach www (np pudelek.pl, ckm.pl) i ich wersjach mobilnych, serwisach wideo (np. youtube.com, tvnplayer.pl). W dniu premiery serialu na portalach społecznościowych (facebook, twitter, instagram) uruchomione zostały oficjalne profile uczestników. Bohaterowie pokazują tam swoje życie poza kamerami oraz bezpośrednio kontaktują się z fanami.

 

„Warsaw Shore” pojawiło się również w przestrzeni publicznej. Kampania outdoorowa objęła citylighty w 8 miastach Polski oraz siatkę na warszawskim domu handlowym SMYK. Trailer programu wyświetlany był również w kinach sieci Multikino, Cinema City oraz IMAX. Dodatkowo naklejki promujące program pojawiły się w wagonach warszawskiego metra.

 

EFEKTY W INTERNECIE

  • Profil programu na FB blisko 100 tys. fanów
  • Profile uczestników łącznie: 140k (FB i Twitter, przy czym 137,5k na FB)
  • Ponad 150 fanowskich profili programu na FB
  • Ponad 2,6 mln odsłon short klipów Warsaw Shore na kanale MTV na YouTube
  • Fanowskie wersje ‘Can’t touch this’ MC Hammera i viralowego hitu „What the Fox say” z Trybsonem
  • Trendujące hashtagi #WarsawShore #KrzyczTrybson #MakeShoreNotWar
  • 2,87 mln odtworzeń klipów WS na MTV.pl
  • 2k osób uczestniczących co tydzień w quizie wiedzy dotyczącym obejrzanego odcinka na antenie

 

EFEKTY – OGLĄDALNOŚĆ

Program bije rekordowe zainteresowanie widzów. Cztery pierwsze odcinki obejrzało w paśmie premierowym ponad 140 tys. widzów w grupie komercyjnej 16-49. Produkcja notuje udział w rynku kilkanaście razy wyższy od średniego dobowego udziału stacji i daje MTV Polska zdecydowaną wygraną z konkurencją.

 

W czasie nadawania premierowych odcinków “Warsaw Shore” kanał MTV Polska jest zdecydowanym liderem wśród kanałów dla młodzieży. Poniższe dane pokazują udział oglądalności stacji w czasie premiery odcinka (23:00-24:00) grupie 13-24,

 

Premiera pierwszego odcinka (emisja 10.11): SHR 8.29%

Premiera drugiego odcinka (emisja 17.11): SHR 8.50%

Premiera trzeciego odcinka (emisja 24.11): SHR 9.67%

Premiera czwartego odcinka (emisja 1.12): SHR 13.74%

Premiera piątego odcinka (emisja 8.12): SHR 8.38%

 

Jednak podsumowanie aktywności i jej efektów jeszcze przed nami. Ostatni odcinek serii zostanie wyemitowany 12 stycznia i dopiero wtedy będziemy mogli ocenić prawdziwą skalę zjawiska jakim stał się program „Warsaw Shore”.

 

Źródło: Nielsen Audience Measurement