MTV EMA 2014 – efektywna komunikacja z młodym pokoleniem w kontekście największego międzynarodowego wydarzenia w świecie muzyki

MTV EMA to jedno z najważniejszych wydarzeń muzycznych na świecie. Co roku przyciąga największe gwiazdy światowego formatu, a  co za tym idzie rzesze oddanych fanów;  zarówno przed telewizorami jak w internecie i mediach społecznościowych. W tym roku główną galę MTV EMA w Glasgow poprzedziła impreza MTV EMA Pre-Party, która po raz drugi w historii odbyła się Polsce – 4 listopada w warszawskim klubie Soho Factory. Podczas wydarzenia Dawid Kwiatkowski odebrał statuetkę dla Najlepszego Polskiego Artysty, a na scenie, poza nim, pojawili się nominowani w tej kategorii – Artur Rojek, Grzegorz Hyży i Mrozu. Wieczór uświetnił koncert zagranicznej gwiazdy - Tilmanna Otto, znanego jako Gentleman.

Za realizację eventu i stworzenie relacji z MTV EMA Pre-Party 2014 odpowiadała  Agencja TVN. Partnerem internetowym gali był należący do TVN, portal VEEDO (www.veedo.pl), dzięki któremu internauci mogli śledzić transmisję z wydarzenia na żywo. Dodatkowo, wszystkie materiały wideo za pośrednictwem serwisu agencyjnego x-news zostały udostępnione przez Agencję TVN innym mediom do bezpłatnej publikacji (w tym do osadzania wideo w playerze x-link).

Viacom – właściciel marki MTV, wspólnie z Premium TV zaprosili na to wydarzenie również swych strategicznych Partnerów. Umożliwili tym samym  reklamodawcom znalezienie się w samym centrum jednego z najważniejszych wydarzeń w życiu Pokolenia Y - pokolenia będącego jednym z bardziej wymagających targetów pod względem komunikacji marketingowej. Przybyli goście mieli okazję doświadczenia świata młodego pokolenia i gwiazd, do których aktualnie aspiruje ich grupa celowa oraz nawiązania rozmów i znajomości w specjalnie przygotowanej dla nich strefie VIP.

Gala MTV EMA to efektywne narzędzie reklamowe gwarantujące dotarcie z przekazem marki do młodego pokolenia. Możliwości zaistnienia komunikatu reklamowego w kontekście tego atrakcyjnego i wyjątkowego wydarzenia są bardzo szerokie -  obejmują nie tylko  obecność w telewizji i internecie ale także zaistnienia na samym evencie w obrębie dedykowanej i brandowanej strefy. Partnerami tegorocznej gali byli SIZEER oraz po raz drugi TIC-TAC, którzy związali swoją komunikację z wydarzeniem MTV EMA podkreślając w ten sposób wizerunek swoich marek w oczach Pokolenia Y – co jest jednym z najważniejszych i zarazem najtrudniejszych do osiągnięcia celów mediowych.

W tym roku gospodarzem głównej gali MTV EMA w Glasgow była uwielbiana na całym świecie piosenkarka -  Nicky Minaj. O nagrody w 16 kategoriach walczyli mi. in. Katy Perry, Ariana Grande, Pharrell Williams, 5 Seconds of Summer, One Direction, Iggy Azalea, Eminem, Sam Smith i Kiesza. W głosowaniu oddano łącznie ponad 292 miliony głosów, a największym wygranym okazała się grupa One Direction, która zgarnęła aż trzy statuetki MTV EMA. Po dwie nagrody otrzymały Katy Perry, Ariana Grande oraz 5 Seconds Of Summer. Podczas głównej gali w Glasgow nie zabrakło polskiego akcentu - Dawid Kwiatkowski po wieloetapowym głosowaniu został wybrany spośród 286 artystów z całego świata do finałowej dziesiątki walczącej o tytuł Najlepszego Artysty!

Z roku na rok transmisja MTV EMA przyciąga przed telewizory coraz większą liczbę widzów. Tegoroczna gala na antenie MTV Polska osiągnęła spektakularne wyniki oglądalności w grupach młodych widzów - w targecie A 13-24 AMR% był o 50% wyższy niż rok temu i wyniósł 0,6%, a SHR% w tej grupie to 2,9%. Jeszcze lepsze wyniki gala zanotowała wśród młodych dziewczyn - AMR 0,7% i SHR4,8%! Po raz pierwszy MTV EMA transmitowane było również na antenie stacji VIVA Polska – wyniki w grupie A 13-24 to AMR 0,3% i SHR 1,4% natomiast w grupie dziewczyn w wieku od 13 do 29 lat z miastAMR aż 0,7% i SHR na poziomie 4,1%! A przed nami jeszcze transmisja na głównej antenie TVN i wciąż narastający buzz wokół wydarzenia zarówno w mediach społecznościowych, jak i rozmowach młodego pokolenia, w którego świadomości MTV EMA pozostaje długo żywe!

DANE: NAM, Programmes, 09.11.2014, SHR%, AMR%, A 13-24, W 13-24, W 13-29c50+