TVN NAJCHĘTNIEJ OGLĄDANĄ STACJĄ TELEWIZYJNĄ W LISTOPADZIE

W listopadzie 2016 roku TVN był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej (16 – 49). Dzięki doskonałej jesiennej ofercie programowej stacja zwiększyła swoje całodobowe udziały we wszystkich najważniejszych grupach.

TVN był najchętniej oglądany wśród tzw. Wielkiej Czwórki w kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej (16-49), zarówno w godzinach wieczornych 18:00-23:00 (15,6%), jak i przez cały dzień (13,7%). Stacja utrzymała pozycję lidera również w komercyjnej grupie widzów 16-49 z dużych miast oraz wśród wielkomiejskiej widowni 16-49 z wysokimi dochodami.

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w listopadzie 2016 r.

Źródło: Nielsen Audience Measurement

W porównaniu do roku ubiegłego, TVN zwiększył swoje całodobowe udziały we wszystkich najważniejszych grupach. W grupie 4+ udział w rynku wzrósł o 1,3%, a w grupie 16 – 49 o 6,7%. Rekordowy wzrost o 15,5% nastąpił wśród widowni wielkomiejskiej w wieku 16 – 49 lat.

Grupa TVN odnotowała również zwiększenie udziałów w rynku –  o 2,7% w grupie ogólnej 4+, o 4,2% wśród widowni w wieku 16 – 49 lat oraz o 6,6% w grupie widzów 16 – 49 mieszkających w dużych miastach. 

Wzrost udziałów TVN i Grupy TVN w rynku w ujęciu całodobowym w listopadzie 2016 r.

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Doskonałe wyniki TVN to rezultat bogatej oferty programowej, którą stacja przygotowała dla widzów w jesiennym sezonie. Mam Talent pozostał najpopularniejszym programem rozrywkowym i liderem swojego pasma nadawania, przyciągając przed telewizory do 3,2 mln widzów.

Ogromną popularnością cieszył się program Azja Express, dając TVN pozycję lidera rynku w grupie 16 – 49 i przyciągając średnio 1,6 mln widzów, przy średnim udziale na poziomie 18,3%. Rekordową oglądalność we wszystkich grupach docelowych odnotował Ślub od pierwszego wejrzenia. Podczas nadawania programu, TVN był najchętniej oglądaną stacją, osiągając 21,6% udziału w grupie komercyjnej 16 – 49.

Nowy paradokument 19+ był w listopadzie liderem w grupie 16 – 49 ze średnim udziałem w rynku na poziomie 16,0%. Serial Na Noże pokonał konkurencję w grupie 16 – 49 zamieszkującą duże miasta, ze średnim udziałem w rynku na poziomie 17,3% i widownią sięgającą do 1,4 mln.

Ogromną popularnością cieszyły się także programy kulinarne. MasterChefa regularnie oglądało 2,5 mln osób (18,5% udziału w rynku w grupie 16-49), a średnia widownia Kuchennych rewolucji sięgała 2,3 mln osób (22,0% udziału w grupie 16-49).

TVN-owskie propozycje serialowe także miały się świetnie. Na Wspólnej regularnie przyciągało przed telewizory ponad 2,2 mln Polaków, a średni udział programu w grupie 16 – 49 sięgnął 15,0%. Kolejny sezon  Drugiej Szansy w listopadzie oglądało do 1,9 milionów widzów, przy udziale w rynku sięgającym 16,5% w grupie 16 – 49.

W listopadzie główny program informacyjny Fakty po raz kolejny pokonał swoich konkurentów. Fakty oglądało średnio 3,3 mln widzów przy udziale w rynku 22,6% w grupie komercyjnej 16-49 (Wiadomości TVP - 13,5%,  Wydarzenia Polsatu - 18,1%).