REKORDOWY PAŹDZIERNIK TVN

TVN w październiku 2016 roku był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym we wszystkich najważniejszych grupach docelowych. W grupie komercyjnej 16-49, udział stacji wzrósł aż o 7,7% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Październik przyniósł też rekordowe wyniki dla TVN Turbo i TVN Fabuła.  

TVN był liderem rynku w najważniejszej dla reklamodawców komercyjnej grupie docelowej 16-49, zarówno w godzinach wieczornych 18:00-23:00 (16,2%), jak i przez cały dzień (14,2%). Stacja była też najchętniej oglądanym kanałem w grupie ogólnej 4+ w godzinach wieczornych, osiągając 13,4% udziału w rynku w godz.18:00-23:00. Ponadto, TVN utrzymał pozycje lidera w komercyjnej grupie widzów 16-49 z dużych miast oraz wśród wielkomiejskiej widowni 16-49 z wysokimi dochodami, osiągając odpowiednio całodobowy udział na poziomie 17,9% i 17,6%. 

W porównaniu z rokiem ubiegłym stacja TVN zwiększyła swój udział w rynku o 7,7% w grupie komercyjnej 16-49. Również cała grupa odnotowała znaczny wzrost w udziałach w rynku - o 6,1% w grupie ogólnej 4+, oraz o 7,3% w grupie 16-49, co sprawia, że TVN jest najszybciej rosnącą grupą medialną w Polsce. Październik był też rekordowym miesiącem dla TVN Turbo i TVN Fabuły, gdyż po raz pierwszy w historii kanały te osiągnęły odpowiednio 0,92% i 0,48% udziału w grupie 16-49.  

Za świetnymi wynikami stacji TVN stoją jesienne propozycje programowe. Mam Talent jest nadal najpopularniejszym programem rozrywkowym TVN, średnio ogląda go ponad 3,2 mln widzów. Jest też liderem w swoim paśmie nadawania. Programy kulinarne również cieszą się ogromną popularnością. MasterChefa regularnie ogląda 2,5 mln osób (19,2% udziału w rynku w grupie 16-49), a średnia widownia Kuchennych rewolucji sięga ponad 2,2 mln osób (22,1% udziału w grupie 16-49). 

TVN’owskie propozycje serialowe również mają się świetnie. Na Wspólnej regularnie przyciąga przed telewizory ponad 2,2 mln Polaków, a maksymalny udział programu w grupie 16-49 sięgnął 17,1%. Najpopularniejszy odcinek Drugiej Szansy w październiku oglądało ponad 1,9 milionów widzów, co dało serialowi udział na poziomie 16,1% w grupie 16-49. 

Najpopularniejszą jesienną nowością programową jest Azja Express, którą średnio ogląda ponad 1,5 mln widzów, a średni udział programu w widowni komercyjnej 16-49 wynosi 18,4%. Ślub od pierwszego wejrzenia ogląda regularnie ponad 1,4 mln widzów, czyli 19,2% widowni komercyjnej (16 49). Większość nowości TVN to najchętniej oglądane programy w swoich pasmach nadawania.